Zakelijk bellen met VoIP: binnen 30 dagen efficiënter

Stel je voor dat je telefoonkosten kunt verminderen en tegelijkertijd de productiviteit van je bedrijf kunt verhogen. Met VoIP-bellen is dit mogelijk.


VoIP, of Voice over IP, stelt je in staat om binnen 30 dagen efficiënter te worden door je traditionele telefoonoplossing te vervangen voor een geavanceerd belsysteem met veel functionaliteit.

Ja, ik wil kennismaken

Wat is VoIP?

VoIP, of Voice Over IP, is een technologie die het mogelijk maakt om spraakcommunicatie over het internet te voeren, in plaats van via traditionele telefoonlijnen. VoIP verandert je stem in een digitaal signaal dat over het internet kan worden verzonden. Dit biedt je de mogelijkheid om vanaf elk apparaat met een internetverbinding te bellen.

VoIP wordt voornamelijk gebruikt voor zakelijk bellen. VoIP bellen, maar ook direct apparaatbeheer uitbesteden? Neem vandaag nog contact op.

Voor welke bedrijven is VoIP onmisbaar?

VoIP is onmisbaar voor een scala aan bedrijven, maar vooral voor degenen die zakelijk willen bellen:

  • Bedrijven met meerdere locaties: VoIP maakt het gemakkelijk om te bellen tussen verschillende locaties zonder extra kosten.
  • Bedrijven die veel internationaal bellen: VoIP kan de kosten van internationale gesprekken drastisch verlagen.
  • Bedrijven met mobiele werknemers: met VoIP kunnen werknemers vanaf elke locatie bellen, zolang ze maar internettoegang hebben.
  • Bedrijven die veel bellen: VoIP biedt veel functionaliteiten,  zoals integratie met CRM systemen, keuzemenu’s ect. om communicatie te vereenvoudigen en efficiënter te werken.

Voordelen van VoIP bellen uitbesteden

VoIP zo efficiënt mogelijk instellen, dat doen onze VoIP specialisten graag voor je. Kies voor het uitbesteden van VoIP beheer, zodat zakelijke telefonie écht in je voordeel werkt.

Het uitbesteden van VoIP bellen heeft vele voordelen wanneer je zakelijke telefonie wilt optimaliseren.

  • Kostenbesparing: Met It's Possible hoef je geen grote investeringen te doen in hardware of onderhoud voor VoIP. Dit leidt tot aanzienlijke besparingen voor jouw bedrijf.
  • Expertise: It's Possible beschikt over de kennis en ervaring om de perfecte VoIP-oplossing voor jouw specifieke behoeften te bieden. We staan ook klaar om eventuele technische problemen vlot op te lossen.
  • Schaalbaarheid: It's Possible biedt de mogelijkheid om moeiteloos nieuwe lijnen toe te voegen of te verwijderen naarmate jouw bedrijf evolueert. Dit alles zonder de noodzaak van extra hardware.
  • Ondersteuning: Ons professionele team bij It's Possible staat 24/7 klaar om ondersteuning te bieden en eventuele problemen met jouw VoIP-systeem snel op te lossen.
  • Veiligheid: Bij It's Possible nemen we de beveiliging van jouw VoIP-gesprekken uiterst serieus. We implementeren geavanceerde beveiligingsmaatregelen om jouw communicatie tegen ongeautoriseerde toegang en aanvallen te beschermen.
  • Integratie: It's Possible kan jouw VoIP-telefoonsysteem naadloos integreren met andere bedrijfssystemen, zoals CRM of e-mail. Dit zorgt voor een verbeterde efficiëntie in jouw bedrijfsvoering.

Een ander bijkomend voordeel is dat wij Microsoft 365 specialist zijn. Dit betekent dat alle producten gekoppeld en met elkaar afgestemd worden. Zet ons in als Microsoft 365 consultant.

Vereisten om VoIP te kunnen bellen

VoIP zakelijk gebruiken geeft veel vrijheid en flexibiliteit. Natuurlijk zijn er wel een aantal vereisten. Om VoIP te bellen, heb je het volgende nodig:

  • Een stabiele internetverbinding
  • Een apparaat dat is aangesloten op het internet (zoals een computer, smartphone of een speciale VoIP telefoon)
  • Een VoIP service provider, zoals KPN om gesprekken te kunnen ontvangen en/of versturen
  • Een VoIP software of app om flexibel te kunnen bellen via een computer, telefoontoestel of via een mobiele telefoon

Heb je geen idee waar je moet starten met zakelijke telefonie, maar wil je wel starten met bellen via de laptop?

Onze specialisten adviseren en implementeren bovenstaande vereisten graag voor je. Van A tot Z zorgt IT's Possible voor een gestroomlijnde VoIP verbinding.

Deze tekst in gereviewd door Jos Slijkhuis

Voordelen van VoIP

Keuzemenu & wachtrijen
Voicemail & wachtmuziek
Receptioniste post
Callcenter functionaliteit
Gespreksopnamen
Integratie met CRM / ERP
Click-to-dial
Welkom / gesloten bericht
Audio & Video

Klantencase

Diverse telefonie problemen

Hofstede-Raanhuis nam contact met It’s Possible op nadat er diverse telefonie problemen waren welke opgelost moesten worden. Hofstede-Raanhuis krijgt gemiddeld 100 telefoontjes per dag, welke te allen tijde aangenomen zonder problemen moeten kunnen worden. Naast de bestaande problemen wilde Hofstede-Raanhuis hun telefonie ook professionaliseren zodat er een professionelere uitstraling werd gerealiseerd.

Realiseren en professionaliseren

Doordat Hofstede-Raanhuis alleen gebruik maakt van telefonie en geen behoefte heeft aan chat- en video functionaliteiten is er gekozen voor een telefonie oplossing van Broadsoft. Dit is een betrouwbare telefonie oplossing welke zich al meer dan 20 jaar heeft bewezen een betrouwbare oplossing te zijn. Na het in kaart brengen van de eisen en wensen van de klant is de telefonie oplossing gerealiseerd. Functionaliteiten welke alleen nodig waren zijn toegevoegd, zoals wachtrijen, voicemail & wachtmuziek, click-to-dial en het welkom/gesloten bericht. Alle eisen en wensen van Hofstede-Raanhuis zijn gerealiseerd welke van toepassing waren.

Betrouwbaarheid & kosten besparend

Door het inzetten van de Broadsoft telefoniecentrale en de betrouwbaarheid waren alle telefonie problemen opgelost. Hofstede-Raanhuis maakt nu al weer een lange tijd gebruik van deze oplossing zonder problemen. Naast de betrouwbaarheid en tevredenheid is er een kostenbesparing gerealiseerd doordat de kosten niet op basis van vaste licenties zijn berekend maar op basis van functionaliteit welke iedere medewerker nodig had. Hierdoor betaald Hofstede-Raanhuis nooit teveel voor de telefonie oplossing welke gewenst is.

"Door de inzet van It’s Possible is snelheid gekomen in het opleveren van diverse Office365 en AD gerelateerde projecten. Daarnaast geven ze gevraagd en ongevraagd tactische en operationele adviezen."

Dennis Woerdeman
Manager ICT Bouwmaat

"Het is fijn samenwerken; de lijntjes zijn kort en incidenten worden snel en kundig opgelost!"

Jaap van der Starre
Directeur Hofstede-Raanhuis en Grey7

"It’s Possible heeft ons uitstekend begeleid tijdens de overgang van de server naar de Cloud en het optimaliseren van de ICT-mogelijkheden binnen ons bedrijf."

Diana van de Weerd
Directeur Hofstede-Raanhuis en Grey7

"Wij werken graag samen met It’s Possible omdat zij makkelijk in omgang zijn en no-nonsense."

Jan de Wilde
Directeur Wilkon Techniek

Wij leunen op IT’s Possible voor extra expertise binnen Microsoft zoals Teams telefonie en Intune. De lijntjes zijn kort, communicatie is proactief, en ze denken echt met ons mee.

Frank van der Brink

It’s Possible is voor ons een echte partner die ons volledig ontzorgt op het gebied van ICT en Cloud werkplek. Geen woorden, maar daden!

Hans van Eerd
Directeur Aldenhuijsen Slaapsystemen

"It's Possible is een fijne partner om mee samen te werken. Ze zijn flexibel en eerlijk en denken altijd met ons mee. Zo ontzorgen ze ons op het gebied van Azure, Universal Print, servers en integratie tussen AFAS en AAD"

Laurens Piekaar

Toe aan IT zonder gedoe?

It’s Possible.

Neem direct contact op met:
Jos Slijkhuis
Eigenaar & Consultant
Stuur ons een email
Gelukt! Uw gegevens zijn verzonden. We nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Er is iets fout gegaan. Probeer later opnieuw of neem op een andere manier contact op.