Improvit werd geconfronteerd met serieuze beperkingen in hun VoIP-systeem, waardoor efficiënte communicatie een uitdaging was. Wij hebben een op maat gemaakte oplossing geïmplementeerd met Microsoft Teams, waardoor niet alleen de telefonie verbeterd is, maar ook de algehele productiviteit. Geïnteresseerd in hoe dit allemaal tot stand kwam? Lees dan verder.
Improvit, maakte gebruik van Xelion. Met dit VoIP-systeem kon alleen gebeld worden. Xelion voldeed niet aan de wens van Improvit doordat er verschillende problemen zich voordeden waardoor medewerkers niet optimaal beschikbaar waren.
De klant wenste een VoIP-systeem wat ingezet kan worden als een compleet communicatie platform, zodat de klanten op diverse manieren geholpen kunnen worden. Daarnaast wenste Improvit dat alle bestaande contacten vanuit Simplicate gesynchroniseerd werden naar Microsoft Teams. Zodat, wanneer een klant belt, het contact weergegeven wordt in Microsoft Teams om zo de klant direct zo goed mogelijk te woord te kunnen staan.
Wij hebben daarom Microsoft Teams bellen voor Improvit gerealiseerd. Wij hebben gebruik gemaakt van het VoIP platform Broadsoft wat tweevoudig is gekoppeld aan Microsoft Teams. Door een koppeling te realiseren tussen Simplicate en Microsoft Teams hebben wij ervoor gezorgd dat alle klantgegevens automatisch worden gesynchroniseerd, zodat de klantgegevens direct naar voren komen wanneer een klant inbelt. Dit bespaart de medewerker en de klant veel kostbare tijd.
Improvit maakt nu gebruik van een telefonie oplossing die integreert met alle faciliteiten voor communicatie. Microsoft Teams wordt nu ingezet als het communicatie platform waarin chat, video, audio en telefonie volledig samenkomt. Daarnaast kan vanuit Microsoft Teams alle bedrijfsdata worden geopend en bewerkt, waardoor er tijdswinst is gecreëerd en de productiviteit is verhoogd. Er hoeft nu niet meer continu geswitcht te worden tussen de diverse applicaties.
Toe aan IT zonder gedoe?
It’s Possible.